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株式会社PADIアジア・パシフィック・ジャパン・プライバシーポリシー

 株式会社PADIアジア・パシフィック・ジャパン(以下「PAPJ」といいます)は、お客様(PADIエクスペリエンス・トレーニング・プログラムの参加者の皆様を含み、以下「PADIプログラム参加者様」といいます)、PADIメンバーの皆様及びPAPJの取り扱う旅行並びに保険にお申し込みいただいたお客様(以下総称して「お客様等」といいます)の個人情報の重要性を認識し、その保護徹底をはかり、個人情報に関する法律を遵守するとともに以下のプライバシーポリシーに従い、お客様等に関する情報の保護に努めます。

個人情報の利用目的
PAPJは、下記及び個人情報の収集時に明記した用途以外の目的でお客様等の個人情報を使用することはありません。
<PADIプログラム参加者様の個人情報の場合>
 (1)PADIエクスペリエンス・トレーニング・プログラムへの登録
 (2)ダイバー資格等登録情報の確認
 (3)PADIコース内容に関するアンケートまたはヒアリング
 (4)PAPJからの新プログラム及び新商品のご案内
 (5)ダイビング関連イベント等ダイビング関連情報のご提供
 (6)下記「第三者開示特例」に定める条件、範囲での第三者への提供
 (7)下記「PADIグループとの情報の共有」に定める条件、範囲での、PADIグループとの情報の共有
<PADIメンバー様の個人情報の場合>
上記(1)から(7)のほか
 (1)メンバー資格等登録情報の確認
 (2)契約更新のご連絡
 (3)ショップ経営等に有用な情報の提供
<ご旅行にお申し込みいただいた方の個人情報の場合>
 (1)お申し込みいただいたご旅行に関する連絡
 (2)お申込みいただいた旅行における運送・宿泊機関等の提供するサービスの手配
 (3)PAPJの商品やサービス、キャンペーンのご案内
 (4)アンケート
<保険にお申し込みいただいた方の個人情報の場合>
 (1)ご加入いただいた保険に関する連絡
 (2)ご加入いただいた保険の満期及び更新のお知らせ
 (3)事故が起きた場合の保険会社への連絡

個人情報の収集
お客様等の個人情報の収集は、適法かつ公正な手段により行います。
また、お客様等ご自身以外からお客様等の個人情報を収集するときは、お客様等ご自身の同意を得るものとします。

管理と保護
PAPJは、お客様等の個人情報への不正なアクセス及び個人情報の紛失、改ざん、漏洩等の危険に対し、適切かつ合理的なレベルの安全対策を実施します。

委託先等の管理
PAPJは、個人情報の取り扱いを外部に委託することがあります。この場合、個人情報を適正に取扱っていると認められる委託先(以下「業務委託先」といいます)を選定し、委託契約等において、個人情報の管理、秘密保持、再委託の禁止等、お客様等の個人情報の漏洩等がないよう必要な事項を取り決めるともに、適切な管理を実施させます。

情報配信の停止
PAPJは、お客様等に電子メール、その他の方法でダイビング活動に関する情報をお届けすることがあります。お客様等がこれらの情報配信を希望されない場合は、ご連絡をいただければ直ちに情報の配信を停止します。

第三者への開示
PAPJは、第三者開示特例の場合を除き、お客様等の個人情報を、お客様等ご自身の同意なしに業務委託先以外の第三者に開示、提供することはありません。ただし、法令により開示を求められた場合、又は公的機関から開示を求められた場合には、お客様等ご自身の同意なく個人情報を開示、提供することがあります。

第三者開示特例

  1. お客様等がPADIエクスペリエンス・トレーニング・プログラム、ファンダイビング、器材レンタル等の申込や実施又は修了時に、Cカード不携帯や未着等の理由により各種サービスを受けられない場合があります。その際、PADIプロフェッショナルメンバーもしくはPADI登録店のスタッフは、お客様等のPADI登録を確認するためにPAPJに問合せますが、この場合、PAPJは、認定ランク、認定日、承認日、認定番号、行政区画名の範囲内で、PADIプロフェッショナルメンバー、もしくはPADI登録店のスタッフに対し情報を開示いたします。
  2. 前項の開示は、下記のAまたはBにより行われます。
    1. PADIダイバー登録の確認を求めるPADI登録店スタッフが、PAPJの付与したIDパスワードが必要なPADI登録店専用サイトより、お客様等を特定するためにお聞きする氏名・生年月日を入力し検索することで、Web上に表示します。
    2. お客様等の登録の確認を求めるPADIプロフェッショナルメンバーもしくはPADI登録店のスタッフより、お電話・FAXによる問合せが発生した場合、依頼者のPADIプロフェッショナルメンバーの本人確認後、お客様等の氏名、生年月日をお聞きし、返答します。
  3. PADIプログラム参加者様が認定インストラクターに関する情報の開示を求め、その理由が合理的かつ適法であるとPAPJが判断した場合、当該認定インストラクターの現在の連絡先(店名、電話番号、住所)を口頭で開示します。
  4. PADIプログラム参加者様が関心を有するであろうとPAPJが考えるダイビング、ダイビングのトレーニング、並びにダイビング関連の商品やサービス及びその他の商品やサービスのプロモーションの目的で、当該参加者様及び/又はPADIメンバーの連絡先情報が、Eメール、ファックス又は郵送により、PADIメンバー、及び/又はPAPJが指定するその他の第三者に随時提供される場合があります。PAPJの外部の組織のうち、PAPJから個人情報を取得し、又はPAPJのサービス提供者として個人情報を取り扱う組織に対して、PAPJは、原則として、当該情報の機密性を理解し、個人のプライバシー権を尊重し、そして、データ・プライバシーに関する規程及び本プライバシーポリシーの遵守することを確約するように求めています。
  5. お客様等または認定インストラクターからご要望がありましたら前四項に基づく開示は停止します。

PADIグループとの情報の共有

  1. PADIプログラム参加者様
    1. PAPJがPADIプログラム参加者様より提供いただいた個人情報のうち下記のものについてはアメリカ合衆国カリフォルニアに本部を置くPADI Worldwide Corp.、並びにその子会社、関係会社及び/又は関連会社(以下「PADIグループ」といいます)と共有します。
      氏名・住所、連絡先電話番号及びファックス番号、Eメールアドレス、年齢、生年月日、性別、認定/参加登録情報(登録No.、認定ランク、認定/参加日、登録インストラクター名、PADIと提携する登録店舗)
    2. PADIグループが前項に基づき共有する目的は下記のとおりです。
      1. 認定証の発行、再発行又は認証
      2. PADIコース内容に関するアンケートまたはヒアリング
      3. 第三者開示特例に定める条件、範囲での第三者への提供
  2. PADIメンバー
    1. PAPJがPADIメンバー様より提供いただいた個人情報のうち下記のものについてはPADIグループと共有します。
      氏名・住所、電話番号、勤務先電話番号、生年月日、性別、メンバー認定情報(メンバーNo.、認定日、現在ランク、現在ランク認定日、最新メンバー資格発行日、最新ステータス、最新ティーチングステータス発行日)、保険の加入状況、QA情報(QAフラグ、QA開始日)、保有SP情報(ランク、認定日、トレーナーランク、トレーナー認定日)、保有特別ランク(MFA、EFR、ID、MI)情報(認定日、有効年度、認定インストラクターNo.)、その他PADIメンバーシップ及び事業取引に関する一切の情報
    2. PADIグループが前項に基づき共有する目的は下記のとおりです。
      1. メンバーシップサービスの維持
      2. PADIメンバーとして遵守すべき手続き、規準およびPADIダイビングサービスに関する契約その他の合意の履行状況の確認
      3. 第三者開示特例に定める条件、範囲での第三者への提供
    3. PADIダイバー様およびPADIプログラム参加者様の個人情報はPADIグループと共有する場合でもPAPJが管理しております。PADIプログラム参加者様又はPADIメンバーの個人情報のうち、PADIグループと共有される情報の管理担当者は、PAPJカスタマーサービス・ファイナンス部カスタマーサービス・ファイナンス部長(連絡先については、下記「お問合せ窓口」をご覧ください。)です。PADIグループにおける個人情報の取り扱いに関するお問合せにつきましては、PAPJのお問合せ窓口にご連絡ください。

改善について
PAPJは、本ポリシーの内容を継続的に見直し、その改善に努めてまいります。

個人情報の開示等について
PAPJは、お客様等から、お客様等ご自身の個人情報に関する開示、訂正等の申出があった場合にはこれに応じます。また、PAPJは、お客様等から、個人情報を前掲利用目的の範囲内において利用することの停止を求められた場合には遅滞なくその対応をいたします。手続きについては、下記のお問合せ窓口までご連絡ください。

お問合せ窓口
PAPJにおいて個人情報を管理する責任者の部署・氏名は以下になります。
  PAPJ管理部 部長 伊東 正人
  電話番号 03(5721)2566

Privacy Policy of K.K. PADI Asia Pacific Japan

K.K. PADI Asia Pacific Japan ("PAPJ") recognizes the importance of personal information of customers, including participants of PADI Experience and Training Programs ("PADI Program Participant(s)"), PADI Members and customers who have applied to participate in tours and insurance provided by PAPJ (collectively, "Customer(s)"), and in addition to working to ensure complete protection of such information and observing the laws concerning personal information, it will endeavor to protect information relating to Customers in accordance with the following Privacy Policy.

Purpose of Use of Personal Information
PAPJ will not use the personal information of Customers for any purpose, other than the purposes set forth below, which were clearly indicated at the time such personal information was acquired by PAPJ.
<Personal information of PADI Program Participants will be used:>
 (1)For registration for PADI Experience and Training Programs;
 (2)To confirm registered information such as diving qualifications;
 (3)For questionnaires and interviews on the content of PADI courses;
 (4)For notification of new programs and products from PAPJ;
 (5)To provide diving-related information, such as diving-related events;
 (6)To provide such information to third parties, subject to the terms and conditions and extent provided in the Special Provisions concerning Disclosure to Third Parties below; and
 (7)To share such information with PADI Group, subject to the terms and conditions and to the extent provided in the Information Sharing with PADI Group below.
<Personal information of PADI Members will be used:>
In addition to item (1) through (7) above,
 (1)To confirm the registered information such as membership qualifications;
 (2)To contact PADI Members on the renewal of contracts; and
 (3)To provide information useful for the management of shops, etc.
<Personal information of individuals who have applied to participate in tours will be used:>
 (1)To contact Customers in relation to the tour;
 (2)To arrange for services to be provided during the tour such as transportation and accommodation facilities;
 (3)To notify Customers of products, services and campaigns of PAPJ;
 (4)For questionnaires;
<Personal information of individuals who have applied for insurance will be used:>
 (1)To contact Customers in relation to the purchased insurance;
 (2)To notify Customers of the maturity and renewals of the purchased insurance;
 (3)To contact the insurance company in the event of an accident;

Acquisition of Personal Information
PAPJ will acquire the personal information of Customers through lawful and fair means.
PAPJ will obtain consent from a Customer when acquiring personal information in relation to the Customer, from any person other than such Customer himself/herself.

Management and Protection
PAPJ will implement adequate and reasonable security measures against the risk of unauthorized access to, and loss, falsification, leakage, etc. of, the personal information of Customers.

Management of Contractors, etc.
PAPJ may outsource the handling of personal information to an external party. In such case, PAPJ will select an outsourcing service provider ("Outsourcee") that it recognizes as handling personal information properly, and will provide for necessary matters such as management of personal information, confidentiality, and prohibition of subcontracting in an outsourcing contract, etc., so as to ensure that the personal information of Customers is not leaked, etc.

Discontinuance of Information Distribution
PAPJ may send Customers information on diving activities through electronic mail or other methods. If a Customer does not wish to receive such information, PAPJ will immediately discontinue distribution of such information upon notification by such Customer.

Disclosure to Third Parties
Except in cases for which the Special Provisions concerning Disclosure to Third Parties apply, PAPJ will not disclose or provide to any third party, other than the Outsourcee, personal information of any Customer without the consent of such Customer; provided, however, that the personal information of a Customer may be disclosed or provided without such consent if required by laws or regulations or public agencies.

Special Provisions concerning Disclosure to Third Parties

  1. When a Customer applies for, participates in, or completes a PADI Experience or Training Program, fun diving or equipment rental, etc., such Customer may not be able to receive various services if such Customer is not carrying his/her C-card at such time or the C-card has not been delivered , etc. In such case, PADI Professional Member or the staff of the PADI-registered shop will contact PAPJ in order to confirm such Customer's PADI registration,, and PAPJ will disclose to such PADI Professional Member or staff of the PADI-registered shop information on such Customer which, will be limited to his/her certification rank, certification date, certification number and administrative district.
  2. The disclosure described in the preceding Paragraph will be carried out by one of the following methods:
    1. The staff of the PADI-registered shop requesting verification of a Customer's diver registration with PADI will perform a search on a designated website that can only be accessed by PADI-registered shops (an ID and password granted by PAPJ are required for such access) by entering the name and date of birth given by such Customer for identification purposes. Upon such search, the information described in the preceding Paragraph will be displayed on the website.
    2. If the PADI Professional Member or the staff of the PADI-registered shop requesting verification of a Customer's registration with PADI contacts PAPJ by telephone or fax, PAPJ will first verify the identity of the PADI Professional Member requesting such verification and then provide the information described in the preceding Paragraph by asking for the name and date of birth of such Customer.
  3. If a PADI Program Participant requests information on a certified instructor and PAPJ determines such request to be reasonable and lawful, it will orally disclose the current contact information (i.e., shop name, telephone number, address) of such certified instructor.
  4. From time to time, contact information of PADI Program Participants and/or PADI Members may be provided to PADI Members and/or other third parties determined by PAPJ via email, fax or mail for the purpose of promoting diving, dive training and dive-related and other products and services that PAPJ feels may be of interest to participants. Generally, PAPJ requires that organizations outside PAPJ who obtain personal information from PAPJ or handle personal information as service providers to PAPJ, acknowledge the confidentiality of this information, undertake to respect any individual's right to privacy and to comply with data privacy regulations and this Privacy Policy.
  5. PAPJ will discontinue performance of the disclosure pursuant to Paragraph 1 through 4, if so requested by the Customer or the certified instructor.

Information Sharing with PADI Group

  1. PADI Program Participants
    1. Of the personal information provided by PADI Program Participants to PAPJ, the following information will be shared with PADI Worldwide Corp. headquartered in California, U.S.A., and its subsidiaries, associates and/or affiliates ("PADI Group"): name and address; telephone and fax number; Email address; age; date of birth; sex; certification/participation registration information (i.e., registration number, certification rank, certification/participation date, name of registering instructor and associated PADI-registered shop).
    2. The purposes of sharing information with PADI Group pursuant to the preceding Paragraph are:
      1. to issue, reissue or verify certificates;
      2. for questionnaires and interviews on the content of PADI courses; and
      3. to provide relevant information to third parties, subject to the terms and conditions and extent provided in the Special Provision concerning Disclosure to Third Parties
  2. II. PADI Members
    1. Of the personal information provided by PADI Members to PAPJ, the following information will be shared with PADI Group: name and address; telephone number; work telephone number; date of birth; sex; membership certification information (i.e., member number, certification date, current rank, certification date of current rank, most recent issue date of member qualification, most recent status, most recent issue date of teaching status); insurance status; QA information (i.e., QA flag and commencement date of QA); information on SP obtained (i.e., rank, certification date, trainer rank, trainer certification date); information on special ranks (i.e., MFA, EFR, ID, MI) obtained (i.e., certification date, valid year, certified instructor number); any other information concerning PADI membership and business transactions.
    2. The purposes of sharing information with PADI Group pursuant to the preceding Paragraph are:
      1. to maintain membership services;
      2. to confirm compliance with procedures and standards to be observed by PADI Members as well as the status of performance of contracts concerning PADI diving services and other agreements; and
      3. to provide relevant information to third parties, subject to the terms and conditions and extent provided in the Special Provisions concerning Disclosure to Third Parties
    3. The personal information of PADI Program Participants and PADI Members will be managed by PAPJ, even when such information is shared with PADI Group. The management supervisor of the personal information of PADI Program Participants or PADI Members that is shared with PADI Group is the Manager, Customer Service and Finance, Customer Service and Finance Department, PAPJ (please see "Contact Desk" below for contact information). Please contact PAPJ's Contact Desk for any inquiries concerning the handling of personal information at PADI Group.

Improvements
PAPJ will continuously review the content of this Policy and work towards the improvement thereof.

Disclosure, etc. of Personal Information
PAPJ will respond to requests made by Customers to disclose or correct, etc. their own personal information. Additionally, PAPJ will respond, without delay, to any requests made by Customers to suspend use of their personal information for the abovementioned purposes. Please contact the contact desk set forth below for the procedures.

Contact Desk
The department and individual responsible for managing personal information at PAPJ are as follows:
  Manager, Finance and Operations, Masato Ito
  Telephone number: 03 5721 2566

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